A digitális marketing világában a linképítés az egyik legfontosabb elem, ha a vállalkozásod online láthatóságát szeretnéd növelni. De honnan tudhatod, hogy itt az ideje egy linképítési stratégiába fektetni? Az alábbiakban öt jelet mutatunk be, amelyek azt sugallják, hogy a cégednek sürgősen szüksége van a linképítésre.
1. A keresőmotorok találati listáján nem szerepelsz jól
Az egyik legnyilvánvalóbb jele annak, hogy linképítésre van szükséged, ha a céged weboldala nem jelenik meg a keresőmotorok első oldalán a kulcsszavaidra. Az organikus keresési eredményekben való megjelenés kulcsfontosságú a vállalkozásod sikeréhez, hiszen a legtöbb ember az első oldal találatai közül választ.
A Google algoritmusa nagy hangsúlyt fektet a weboldalakra mutató linkek minőségére és mennyiségére. Ha a konkurenciád sok minőségi backlinkkel rendelkezik, és te nem, akkor valószínűleg lemaradsz a rangsorban. A linképítés segítségével több bejövő linket szerezhetsz, amelyek javítják a keresőmotorokban elfoglalt helyezésedet, és így növelhetik a weboldalad látogatottságát.
2. Csökken a weboldalad forgalma
Ha az utóbbi időszakban csökkenést tapasztaltál a weboldalad látogatottságában, az egyértelmű jel lehet arra, hogy javítani kell a SEO stratégiádon, beleértve a linképítést is. Az online forgalom csökkenésének számos oka lehet, de az egyik leggyakoribb tényező az, hogy a weboldalad nem rendelkezik elegendő, minőségi bejövő linkkel.
A linkek olyanok, mint a digitális ajánlások, és ha kevesebb ajánlást kap a weboldalad, akkor kevesebb ember fog rátalálni. Azáltal, hogy több hiteles weboldalról érkező linket szerzel, nemcsak növeled a keresőmotorokban való rangsorodat, de új látogatókat is vonzhatsz a weboldaladra.
3. A versenytársaid megelőznek a találati listákon
A versenytársak elemzése elengedhetetlen része bármilyen marketingstratégiának. Ha azt látod, hogy a versenytársaid rendszeresen előkelőbb helyen szerepelnek a találati listákon, és több organikus forgalmat generálnak, akkor érdemes megvizsgálni, miért.
Az egyik fő ok, amiért a versenytársaid jobban teljesíthetnek, az a linkprofiljuk erőssége. Valószínű, hogy több releváns és értékes backlinkkel rendelkeznek, amelyek segítik őket a jobb helyezés elérésében. A linképítés segítségével felzárkózhatsz hozzájuk, és akár meg is előzheted őket a találati listákon.
4. A weboldalad nem kap elég ajánlást és említést
A minőségi linképítés egyik fontos eleme az, hogy más weboldalak is említsék a vállalkozásodat vagy hivatkozzanak rád. Ha a cégedet nem említik más webhelyeken, az annak a jele lehet, hogy nem építetted ki megfelelően a kapcsolatokat a saját iparágadban.
Egy jól működő linképítési stratégia része a partnerségek kialakítása és a releváns weboldalakon történő megjelenés. Az iparági blogok, hírportálok és más szakmai webhelyek említése nemcsak új látogatókat hozhat a weboldaladra, hanem segíthet a márkád hitelességének és autoritásának növelésében is.
5. Gyenge domain autoritás
A domain autoritás (DA) egy olyan mérőszám, amely azt mutatja, hogy a weboldalad mennyire tekintélyes a keresőmotorok szemében. A Moz és más SEO eszközök segítségével könnyen ellenőrizheted, hogy milyen erős a domain autoritásod. Ha alacsony a DA értéked, az azt jelenti, hogy a weboldalad nem rendelkezik elegendő vagy elég erős bejövő linkkel.
A linképítés segíthet növelni a domain autoritást, mivel a minőségi linkek erősítik a weboldalad megbízhatóságát és tekintélyét. Minél magasabb a domain autoritásod, annál nagyobb esélyed van arra, hogy a keresőmotorok találati listáján előkelő helyen szerepelj, és több organikus látogatót szerezz.
Hogyan kezdj hozzá a linképítéshez?
Ha a fentiek közül bármelyik jel felismerhető a céged helyzetében, akkor itt az ideje, hogy linképítési stratégiába fektess. De hogyan kezdj hozzá?
Az egyik legjobb módja a linkek szerzésének az, ha értékes és releváns tartalmat készítesz, amely más weboldalak számára is hasznos lehet. Írj blogbejegyzéseket, készíts útmutatókat, infografikákat vagy esettanulmányokat, amelyeket mások szívesen osztanak meg és hivatkoznak.
A vendégblogolás kiváló módja annak, hogy kapcsolatokat építs és minőségi backlinkeket szerezz. Keress olyan blogokat és weboldalakat, amelyek relevánsak a te iparágadban, és ajánlj fel számukra vendégcikkeket. Ez lehetőséget ad arra, hogy bemutasd a szakértelmedet, és egyúttal egy vagy több linket is szerezz a weboldaladra.
Építs ki kapcsolatokat más vállalkozásokkal, influenszerekkel és iparági szereplőkkel. Az együttműködések során szerzett említések és linkek nagyban hozzájárulhatnak a weboldalad SEO-jához és növelhetik a látogatottságodat.
Figyeld az online említéseidet, és próbálj meg kapcsolatba lépni azokkal, akik a vállalkozásodról beszélnek. Ha valahol megemlítettek, de nem linkelték a weboldaladat, akkor udvariasan kérd meg őket, hogy adják hozzá a linket. Ez egy egyszerű módja annak, hogy újabb backlinkeket szerezz.
A linképítés hosszú távú befektetés
Fontos megérteni, hogy a linképítés nem egy egyszeri feladat, hanem egy hosszú távú befektetés. Az eredmények nem mindig azonnal láthatóak, de ha kitartóan dolgozol a minőségi linkek szerzésén, akkor idővel jelentős előrelépést tapasztalhatsz a keresőmotorokban elért helyezéseidben és az organikus forgalmad növekedésében.
A linképítés nemcsak a keresőmotorok szemében növeli a weboldalad hitelességét, hanem segít abban is, hogy az iparágadban tekintélyt szerezz és új ügyfeleket vonzz. Ha úgy érzed, hogy a céged nem szerepel jól a keresőmotorok találati listáin, csökken a forgalmad, vagy a versenytársaid előrébb járnak, akkor itt az ideje, hogy befektess egy erős linképítési stratégiába.