Októbertől államosítják a Greater Angliát

A Greater Anglia vasúti társaság, amely az Egyesült Királyság keleti részén, köztük Londonban is üzemeltet vonatokat, bejelentette, hogy az idén ősszel, pontosan október 12-én állami tulajdonba kerül. A döntést a cég vezetősége tette közzé, amely hangsúlyozta, hogy a szolgáltatások, menetrendek és az állomások létesítményei változatlanok maradnak a tulajdonosváltás során. Emellett a munkavállalók pozíciói is átkerülnek az új állami struktúrába. Martin Beable, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a cég továbbra is arra fog fókuszálni, hogy zökkenőmentesen biztosítsa a szolgáltatásait. A Közlekedési Minisztérium (Department for Transport, DfT) is megerősítette, hogy célja a zökkenőmentes átmenet biztosítása.

A Greater Anglia vonatai Essex, Suffolk, Norfolk, Cambridgeshire és Hertfordshire területén közlekednek, beleértve a Stansted Express légikikötői szolgáltatást is. Az állami tulajdonba vételről szóló bejelentés tavaly decemberben történt, amikor a kormány arra számított, hogy a cég 2025-re kerül a közszolgáltatások körébe. A brit kormány azt állítja, hogy a nemzeti irányítás alá vont szolgáltatások évente akár 150 millió font megtakarítást is jelenthetnek, és remélik, hogy ez csökkenti a késéseket és a járatok törlését.

A Közlekedési Minisztérium szóvivője kiemelte, hogy a szolgáltatások állami kézbe vétele lehetővé teszi a pályák és vonatok integrálását, ezáltal a közpénzek jobb kihasználását a jövőben. A kormány szorosan együttműködik a szolgáltatókkal annak érdekében, hogy a váltás során a lehető legkevesebb kényelmetlenséget tapasztalják az utasok. Emellett a kormány megerősítette, hogy a South Western Railway is állami tulajdonba kerül, míg a c2c szolgáltatás júliusban csatlakozik ehhez a folyamathoz.

A Munkáspárt tavaly novemberben elfogadta az Utasvasúti Szolgáltatások (Közszolgáltatás) Törvényét, amely lehetővé tette számukra, hogy a szükséges jogköröket gyakorolják. A kormány tervezi, hogy egy új, független testületet, a Great British Railways (GBR) néven ismert szervezetet alapít, amely átveszi a magáncégek által kezelt szolgáltatási szerződéseket, ahogy azok lejárnak a következő években. Pam Cox, Colchester munkáspárti képviselője büszkén nyilatkozott arról, hogy támogatta a törvény elfogadását, és megjegyezte, hogy ez a megközelítés jobb és megbízhatóbb vonatszolgáltatásokat eredményezhet.

A folyamat azonban nem mentes a kritikáktól sem. Will Russell, a Brentwood Borough Council konzervatív csoportjának vezetője figyelmeztetett, hogy az állami tulajdonba vétel gátolhatja a versenyt a piacon. Szerinte a közszolgáltatás finanszírozása az adófizetők számára jelentős terhet jelenthet, különösen ha a szegényesen teljesítő szolgáltatások támogatására van szükség, miközben az alapvető közszolgáltatásokra szánt pénzek is csökkenhetnek.

A közlekedési ágazat átalakulása mellett az emberek figyelmét más fontos események is leköti a térségben. Például a Yorkshire megyei krikettcsapat az első napon 216-ra összesített futása után, Essex csapatát 27-3-ra visszautasította. Továbbá, helyi tanácsok is megfontolják a régi tölgyfa sorsát, mielőtt döntést hoznának arról, hogy mi történjen vele. Az Addenbrooke’s kórházban operált gyermekek szülei pedig kétségbe vonják a kórház saját vizsgálatának megbízhatóságát. Az Essex megyei tűzoltóság pedig azt nyilatkozta, hogy „nagyon felelőtlen” lenne, ha nem rendelnék el egy épület bezárását, amely része egy nagyobb közlekedési projektnek, amely az A1-es főút átszervezésére és meghosszabbítására irányul.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cgr5jvkw1v2o

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük