Októberben államosítják a Greater Angliát

A Greater Anglia vasúttársaság, amely az Egyesült Királyság keleti részén és Londonba közlekedő vonatokat üzemeltet, bejelentette, hogy az idei év végén állami tulajdonba kerül. A társaság hivatalos közleménye szerint a folyamat 2023. október 12-én fog megkezdődni. A vállalat hangsúlyozta, hogy a vonatjáratok, menetrendek és az állomások szolgáltatásai a nemzeti átállás során nem változnak, és az alkalmazottak pozíciói is zökkenőmentesen átkerülnek az új struktúrába. Martin Beable, a Greater Anglia vezérigazgatója kijelentette, hogy a cég továbbra is az utasok kiszolgálására összpontosít, míg a Közlekedési Minisztérium (DfT) azt ígérte, hogy az átmenet „zökkenőmentes” lesz.

A Greater Anglia vasúttársaság vonatai Essex, Suffolk, Norfolk, Cambridgeshire és Hertfordshire megyékben közlekednek, köztük a Stansted Express, amely a Stansted repülőtérhez szállítja az utasokat. Decemberben már bejelentették, hogy a vállalat 2025-re állami tulajdonba kerül, és a kormány reményei szerint a szolgáltatások nemzeti kezelésbe vétele évente akár 150 millió font megtakarítást is eredményezhet. A kormány célja, hogy e lépéssel csökkentse a vonatjáratok késéseit és törléseit, amelyek a nyilvános közlekedés egyik legfőbb problémáját jelentik.

A Közlekedési Minisztérium egy szóvivője hozzátette, hogy „a szolgáltatások állami tulajdonba vétele lehetővé teszi számunkra, hogy a pályát és a vonatokat összekapcsolva a leghatékonyabb értéket nyújtsuk az adófizetőknek hosszú távon.” A kormány szorosan együttműködik az üzemeltetőkkel annak érdekében, hogy a lehető legsimább és zökkenőmentes átmenetet biztosítsák az utasok számára.

A kormány nemcsak a Greater Angliát, hanem a South Western Railway-t is államosítja az elkövetkező hónapban, a c2c pedig júliusban követi ezt a példát. A Munkáspárt már novemberben elfogadta az Utasvasúti Szolgáltatások (Állami Tulajdon) Törvényét 2024-re, amely lehetővé teszi számukra, hogy éljenek ezzel a hatalommal. A kormány tervei között szerepel egy új, független intézmény, a Great British Railways (GBR) létrehozása is, amely átvenné a magáncégek által kezelt szolgáltatási szerződéseket, ahogy ezek lejárnak az elkövetkező években.

Pam Cox, Colchester munkáspárti képviselője, büszkén nyilatkozott arról, hogy ő is támogatta a törvény elfogadását, és hozzátette, hogy ez a megközelítés „jobb és megbízhatóbb” vonatszolgáltatásokat eredményezhet. Ugyanakkor Will Russell, a Brentwood Borough Council konzervatív csoportjának vezetője figyelmeztetett arra, hogy az állami tulajdonba vétel „elnyomhatja a versenyt”. Úgy véli, hogy az állami tulajdonolás terhei az adófizetőkre hárulhatnak, mivel a gyengén teljesítő szolgáltatások támogatásának költségei elvonhatják a forrásokat az alapvető közszolgáltatásoktól.

Ezek a fejlemények nemcsak a vasúti közlekedést érintik, hanem a helyi közösségeket is, hiszen a Greater Anglia szolgáltatásai alapvetően befolyásolják a napi ingázást és az utazási lehetőségeket a régióban. Az állami tulajdonba vétel célja, hogy egy egységesebb és hatékonyabb közlekedési rendszert alakítson ki, amely végső soron az utasok érdekeit szolgálja. Az átállás mikéntje és a várható hatások még mindig sok kérdést vetnek fel, de a kormány reményei szerint a változások előnyösek lesznek a közlekedés jövője szempontjából. A helyi közösségek és utasok figyelemmel kísérik a fejleményeket, és várják, hogy a kormány hogyan valósítja meg ezt a komoly átalakítást a vasúti szektorban.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cgr5jvkw1v2o

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük